I torsdags efter jag och mamma hängt på loppisar så åkte vi till stan för att handla lite saker. Då passade jag på att gå in på Åhléns för att använda två stycken presentkort jag hade. Det visade sig dock vara lättare sagt än gjort, jag hittade denna lilla kanna som passar perfekt att ha mjölk eller grädde i. Men när jag skulle registrera mitt digitala presentkort uppstod det ett problem, kassasystemet ville inte godta saken.

Eftersom jag fått presentkortet samma dag och butiken var så himla vänligt inställda och ville lära sig något nytt fick jag stå där medan chefer och it-avdelningar och annat grejade runt. Man hittade att jag hade ett presentkort men inte hur man skulle registrera det. Men till slut lyckades dem, butiken gav mig en goodiebag som tack för mitt tålamod och att jag fick vänta. Själv skämdes jag mest för att jag strulat, men de var bara glada att de fick detta nu och inte under julhandeln. Jag gick därifrån med en kanna rikare och en jättefin goodiebag så jag var definitivt nöjd jag med.

40 kommentarer

  1. Vilket bra fint bemötande! Det var en väldigt fin kanna och en fin goodiebag du fick! Så kul 😀 Brukar också skämmas när man stannar upp hela kön men det är ju inte ens fel att saker inte fungerar för dem!

  2. Så fin kanna! Känner som butiken, bättre med problem nu än sen när julhandeln kommer! Och helt rätt att du skulle få något för att du fått vänta! 😀 Hoppas allt är bra med dig! Kram

  3. Vad tråkigt när sånt krånglar och jag håller med själv tycker man det är lite jobbigt, men vilken tur att det löste sig och vilken fin kanna du köpte. Snäll personal 🙂

  4. Vilken fin kanna, verkligen! Och vad snälla dom var som gav dig en goodiebag också. Fick lite stress bara du nämnde julhandeln. Ajajaj. Måste börja köpa mina julklappar helst igår <3

  5. Vilken söt liten kanna!? Det var ju tur att det löste sig med presentkorten tillsist, även om det råkade vara just ditt köp som fick utgöra lektionen i hanteringen!?

  6. Skönt att du hittade något fint för presentkortet! Och jätte gulligt av dom att reagera på det sättet och dessutom tacka dig för att du väntade. Låter som väldigt serviceminded personal 🙂

  7. Men den var ju hur fin som helst! Fint av personalen att på det sättet be om ursäkt. Sådant gillar jag, när man tar hand om sina kunder ?

  8. Men wow vilken goodiebag den hade man inte tackar nej till! Vilken service liksom, och tänk vad olika det kan vara ifrån butik till butik på service 🙂
    Älskar kannan, den är såå fin 🙂

  9. Den kannan såg jag härom dagen. Den är så söt. Ibland kan det vara lönade Att vara besvärlig, men tycker inte du ska skämmas. Som de sa. Hellre nu än mitt i julruschen

Kommentera

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Madeleine Stenberg

Orsakulla född (840211) boende i Falun. Mamma sedan 2004. Bor med min mellanpudeltik Lizzla född (230225), hon kom till min efter att hennes älskade och saknade storasyster Skilla (190919) dog framför mina ögon i en bilolycka den 15 april 2023..Jag älskar folkdräkt, finporslin och dalainspiration. Är glad, men reserverad och lugn men även harmonisk. Bloggen startade 2004 som en graviditets- och bebisdagbok. Idag är det så mycket mer!
Jobbar som examinerad specialpedagog, och speciallärare i språk, läs- och skrivutveckling med lärarexamen & förskollärarexamen i grunden. Är utbildad FUR-doula, hjälpmamma och kursledare hos Amningshjälpen.